Test mazání C3 Ceramic

KDO MAŽE TEN JEDE!

Anglického výrobce bike kosmetiky Muc-off, který je nápaditý svým výrazným logem a svojí nápaditou reklamou si asi nemusíme představovat. Všichni na trhu znají. Co ovšem není tak známé jsou speciální maziva použitelná do konkrétních podmínek. My jsme vyzkoušeli dvojici maziv ve verzi C3 CERAMIC DRY pro suché mazání a verzi C3 CERAMIC WET pro mokré a nepříznivé počasí. 

Jako první se nám do ruky dostalo mazivo C3 CERAMIC DRY do suchého prostředí, a jestliže je v názvu slovo Ceramic, pak to není jen tak. Mazivo totiž obsahuje efektivní aditiva v podobě nitridu boritého, což je keramický materiál schopný odolávat teplotám až 1200°C. Strukturou je podobný grafitu, jenž se svojí tvrdostí vyrovná diamantu. Další složkou jsou fluoropolymery nebo nanokeramické částice, takže vše pro to, aby se na povrchu řetězu vytvořil suchý keramický povlak, ten nese záruku maximální tvrdosti a minimálního tření. Toto mazivo nemá ropný základ, je biologicky odbouratelné a neobsahuje kyseliny ani rozpouštědla, takže je šetrné i ke karbonu. 

Mazivo je dostupné hned ve třech baleních 120 ml, 50 ml a 5 ml. Ve velkém (120 ml) balení je také přiložen malý dárek v podobě UV lampičky pro kontrolu přítomnosti maziva. Díky jeho UV fluorescenční složce si pak připadáte jako detektiv z kriminálky NCIS.

 

Řetěz je potřeba mazat vždy vyčištěný, odmaštěný a osušený. Vzhledem k přítomnosti keramických nanočástic je lepší aplikovat menší množství maziva. Mazivo jemně nazelenalé barvy (vypadá jako voda z hodně špinavého rybníka) jsme aplikovali na řetěz. Díky středně husté konzistenci maziva nezateče do řetězu zbytečně rychle ani nekape na zem, tak jak známe u řidších maziv jiných značek. Mazivo se hezky vstřebalo do článků řetězu a už jsme mohli použít UV lampu( což nás lákalo nejvíce), která je součásti balení a zkontrolovat nanesené množství maziva na řetěz. Díky nazelenalé barvě bylo hned patrné i bez UV lampy, kam se mazivo dostalo a kam ne. Poté následovala očista řetězu od přebytků maziva. Druhý den následoval samotný test na trailovém kole na místním SINGL TRAILU v Jedovnicích. Během testu řetěz nevyžadoval žádný ševelivý zvuk. Po vyjížďce v dost prašném prostředí bylo na řetězu patrné, že se na povrch lepí minimum nečistot. Ano, tak to má vypadat! Řetěz nádherně suchý, čistý a přitom namazaný. Během krátkého testování bylo na jedno namazání najeto cca 150 km, kdy se řetěz ani jednou nemusel domazat. Při testu nás také potkal krátký déšť.

 

Závěrem testování se ukázalo mazivo C3 CERAMIC DRY jako univerzální mazivo do suchých podmínek. Nemusíte se bát mazivo použít i do občasných né úplně příznivých podmínek. Vždy stačí jen suchým hadrem utřít přebytečné mazivo a frčíte dál.

 

c3-dry-lube1-e1540540747749

Aplikace maziva na řetěz

 

prod104460_imgset-e1522767010544_small

c3-dry-lube-e1540540766219

Kontrola UV lampou - (součástí 120 ml balení)

 

Mokrá verze C3 CERAMIC WET je určena do mokrého prostředí. Velikost balení je úplně stejná jak u již zmiňovaného suchého maziva C3 CERAMIC DRY, konkrétně 120 ml, 50 ml, 5 ml. Jedná se o mazivo s kapátkem jako v případě suché verze. Z 95% je biologický odbouratelný. Jak již v názvu zmíněno WET je mazivo určeno do vlhkých a blátivých podmínek. Uvnitř tuby najdeme narůžovělé mazivo a jeho konzistence je podobná jak u suchého maziva. Mazivo krásně zateče do řetězu a nikde nenajdete přebytečné stopy maziva ani na zemi. Překvapila nás menší lepivost na omak než bychom u maziva do mokra čekali. Ochranný film by měl zaručit dokonalou ochranu.

 

Po 50km vyjížďce v blátě a dešti kdy jsme kolo přivezli a dostalo první pomoc v podobě sprchy zůstal řetěz stále ochráněn tenkým ochranným filmem. Aha a je to tady..... ABRAKADABRA... Mazivo perfektně ochránilo řetěz a osvědčilo se jako 100% volba do mokrých podmínek aniž by mazivo na sebe a na řetěz nalepovalo nečistoty. 

 

 

869lifestyle2

Aplikace maziva na řetěz C3 CERAMIC WET

 

Ani zde výrobce Muc-off nezklamal. Ukázal, že prémiová maziva C3 CERAMIC WET a CERAMIC DRY patří mezi opravdovou špičku. Cenově vyšší úroveň, díky jejich malé spotřebě a vysoké životností má opravdu smysl.

 Celkově bylo příjemným překvapením, že maziva fungují opravdu na 100% a udržují fenomenální hladký chod a celkovou tichost hnacího ústrojí

Dokáží vytvořit ochranný film, který na řetězu zůstane opravdu dlouho s minimálním lepivostí prachu a špíny